Kotleba medziiným navrhoval stavovský štát, ak sa dobre pamätám. V ňom by boli ľudia rozdelení do rôznych stavov a podľa príslušnosti k stavu by mali vo voľbách rôzny počet hlasov. Alebo, ináč povedané, hlasy ľudí by mali rôzne váhy.
Je mi zaťažko pripustiť, že toto považujem za celkom dobrú myšlienku, a zároveň sa mi to zdá nepriechodné.
len tak, je to nepriechodné, aj kvôli ostatným aspektom stavovského štátu, ale povedz mi, čo je nedemokratické na mojom návrhu? Veď je to dobrovoľné, tak si demokraticky vyber 😋
Hm... v podstate je tam taký malý záprdok korupčného správania. Kúpiť si voliča, aby nevolil. Potom nezazlievaj Kočnerovi, Bodorovi, Haščákovi, že si kupovali ľudí na iných pozíciach.
Nie som právnik, ale niečo mi v tom smrdí. Hoci na druhej strane ... má to aj svoje rácio. Kúpme si dezolátov skôr, ako to spraví nejaký fiškus vo svoj prospech. Korumpujme, aby sme predišli korupcii.
ja by som to zobral z ineho konca: kazdy KANDIDAT na poslanca (ci uz miestneho, parlamentneho, europskeho) alebo na primatora, prezidenta, hocijaka volena funkcia by musel povinne absolvovat IQ test, jeho vysledok by bol ako prvy udaj vedla jeho mena na kandidatnej listine...
A druhy ktory bol (to by uz frflali, ze je to protiustavne) , ze PORADIE KANDIDATOV na listine by muselo byt podla vysledku IQ poslancov. najvyssie IQ, prve poradie atd, az po najnizsie IQ najnizsie poradie na kandidatnej listine... (pri rovnosti IQ by mohla rozhodovat strana, ako ich zoradi) a som si isty, ze by vysledky volieb vyzerali uplne inak ako doteraz.
len tak, presne takto ospravedlňujú svoje platy politici a vysokí štátni úradníci, zaplaťte nás, lebo to spraví mafia...tak prečo to nedožičiť bežným ľuďom?
mikchalus, akákoľvek selekcia plnohodnotných občanov podľa akéhokoľvek znaku je nedemokratická, teda protiústavná...
vsetko v klude: nejde o ziadnu selekciu kua, precitaj si to este raz... testovani by boli VOLENI KANDODATI, KANDIVOVAT (AJ VOLIT) BY MOHLI VSETCI, TAKZE takze nejde o ziadnu selekciu (selekcia je vyber) len o poradie kandidatov na kandidatnej listine (prekruzkovat dopredu by sa mohol kazdy podla sucasneho modelu)
mikchalus: Taký Danko by mal také IQ kúpené, žeby ti prechádzal zrak :-) Matovič, Kolár jakbysmet. Nestačí ti, že sa kupčí s diplomami ???
.
Ináč, o tých, čo majú vysoké IQ (reálne, nie kúpené), sa vraví, že v živote nie sú na nič súci. Prilíš veľa času stratili prípravami na IQ testy :-)
IQ nehovori nic o moralnosti cloveka... Fico, Kocner, Hascak a kludne podopnajte..maju relativne vysoke IQ, ale na piedestal dobrych politikov, podnikatelov by som ich nekladla
| 7.1.2021 08:11
mikchalus: v principe dobra myslienka, ale IQ naozaj na ohodnotenie kandidata nestaci. bolo by tam potrebne spravit ovela komplexnejsiu analyzu schopnosti a vhodnosti na riadenie statu, pripadne inu volenu funkciu (vratane moralneho profilu).
btw, ovahovanie hlasov je sice neprechodne, ale jednoznacne spravna myslienka. a to v ziadnom pripade nepodporujem kotleby ani inych dezolatov. otazka je, akym sposobom by sa vahovalo...
váhovanie hlasov je nedemokratické, selekcia kandidátov (občanov) na základe akéhokoľvek znaku je nedemokratická. Povedzte mi, čo je na mojom návrhu zlé? Dlhé roky som o tom rozmýšľal a konzultoval (na pive) s právnikmi a prokurátormi a aj keď sa im to nepozdávalo, tak nevedeli dať právne stanovisko, prečo nie. Vyšlo by nás to lacnejšie ako napr. kotleby vo vláde jedného dňa...
| 7.1.2021 10:09
vsetkovklude, nedemokraticke? definuj, co je demokraticke. ked v grecku demokracia vznikla, rozhodne nemal kazdy rovnake hlasovacie pravo :D :D
kravina je, ze hocijaky flakac, fetak alebo dezolat ma rovnake volebne pravo ako ty, co poctivo pracujes a platis dane. takisto rovnake rozhodovacie (aka volebne) pravo ma doktor vied s 30 rocnou praxou ako barsjaka socka, co ledva presla zakladkou.
demokracia, aspon ta v dnesnej podobe je somarina. v poslednych rokoch to dokazuju kazde a jedny volby a to nie len na slovensku.
demokracia vychadza z absolutne zleho az zvrateneho predpokladu, ze vacsina sa rozhodne spravne a mensina sa ma za kazdych okolnosti vacsine prisposobit. ak ti vacsina cestujucich v lietadle odhlasuje, ze lietadlo ma napikovat do zeme, lebo ich nejaky magor presvedcil ze je to pre vsetkych to prave, zvezies sa s nimi...
chybné je to preto, lebo nie každý človek má rovnakú štartovaciu pozíciu. Decká v osadách nemôžu za svojich predkov, nemali toľko šťastia a našou vinou na ich soc. statuse je, že na to prdíme a nevieme im pomôcť integrovať sa do spoločnosti.
Keď napikovalo lietadlo do svahu v Alpách lebo sa tak rozhodol kapitán, to bolo správne? Každý systém vytvorený človekom vykazuje chyby, aj AI môže chybovať...
| 7.1.2021 11:00
vsetkovklude, hm, vzhladom na to, ze som vyse 20 rokov prezil v dedine s vacsinou ciganskeho obyvatelstva, o tvojom nazore na decka v osadach a nasej vine na ich stave si myslim svoje.
btw, myslis si, ze keby mali vsetci ludia rovnaku startovaciu poziciu tak vsetci dosiahnu rovnaku uroven schopnosti rozhodovania? deti v osadach ani startovacia pozicia nemaju s principom volebneho prava a demokracie nic spolocne. hodil si sem red herring.
stav, kedy napikovalo lietadlo v alpach kvoli dusevne choremu mrzakovi by sa dal pouzit ako analogia na sialeneho diktatora. diktator takisto nie je riesenie.
kazdy system vytvoreny clovekom vykazuje chyby, znamena to ze sa vobec nemame pokusat tie chyby odstranit? sucasna podoba demokracie ma zjavne a dramaticke chyby, ale my sa jej budeme drzat, lebo dogma...
@vsetkovklude: ak je moznosť voliť v slobodných voľbách ústavné a ľudské právo, tak sa ho zo zákona nemôžeš vzdať ani za 20€. Kto by tú možnosť ponúkal, tak by podľa všetkého konal protiústavne.
| 7.1.2021 12:21
@Xytrolin: ale zakaz volit 1/3 obyvatelov je v poriadku.
Inac jediny ludia co by mali mat pravo volit su ludia co prispievaju do statneho rozpoctu. Ziadny ludia co zo statu len beru: statny zamestnanci, nezamestnany, dochodcovia(ak nepracuju) atd.
| 7.1.2021 12:31
7.1.2021 12:21: statni zamestnanci takisto platia dane, takze do rozpoctu prispievaju. inak suhlas.
@| 7.1.2021 12:21: Prosím uviesť zdroj, kde je ten zákaz uvedený. Prídavné mená v prvom páde množného čísla mužského rodu sa píšu s mäkkým i. Zamestnanec štátu poskytuje štátu za svoju mzdu časť svojho voľného času, časť svojho života. Istá časť toho času je zdanená vo forme dane zo mzdy, a teda nemôžeš chcieť, aby štátny zamestnanec pre TEBA pracoval časť svojho života zadarmo, a Ty mu ešte aj uprieš právo voliť... To nejde.
vsetkovklude, navrh nie je zly, len mam obavu, ze mnohi (sudiac podla povahy priemerneho Slovaka/nky) by hladali cesticku ako z toho vytrieskat viac ako 20 € na ruku 😉
dôchodcov by som tiež nevynímal, ak celý život pracovali, tvorili hodnoty a budovali krajinu, nemôžete ich odstaviť od volieb, len preto lebo sú už starí. Zároveň politici by sa nezaoberali dôchodcovskou agendou, lebo však to niesú ich voliči. Podobne s nezamestnanými...
Podľa Vašich návrhov potom najlepšie vychádza kreditný systém pre obyvateľstvo ako v Číne. To naozaj? To mi už začína zaváňať totalitou...
Xytrolin, na to máme Ústavný súd, aby o tom rozhodol, prípadne našiel priechodné riešenie, ak by bola spoločenská objednávka...
| 7.1.2021 14:46
vsetkovklude, teraz si zase hodil slameneho panaka ako vysiteho. kreditny system a ovahovanie hlasov su uplne odlisne veci. nikto ta nemusi sledovat kolko piva si mesacne kupis v tescu, ani ci si presiel na cervenu mimo prechod na to, aby napr. zistil ci odvadzas statu alebo ake mas vzdelanie.
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
Ja to hovorím už dávno, vo voľbách po zaprezentovaní voliča dať na výber, volebné lístky alebo 20€ na ruku.
Elegantné riešenie, vysoká účasť, dobrovoľný výber z 2 možností a odvolia len tí, ktorým na krajine úprimne záleží. Bol by tu raj na Zemi...
Chalani, ale to je tak trochu fašistické.
Kotleba medziiným navrhoval stavovský štát, ak sa dobre pamätám. V ňom by boli ľudia rozdelení do rôznych stavov a podľa príslušnosti k stavu by mali vo voľbách rôzny počet hlasov. Alebo, ináč povedané, hlasy ľudí by mali rôzne váhy.
Je mi zaťažko pripustiť, že toto považujem za celkom dobrú myšlienku, a zároveň sa mi to zdá nepriechodné.
len tak, je to nepriechodné, aj kvôli ostatným aspektom stavovského štátu, ale povedz mi, čo je nedemokratické na mojom návrhu? Veď je to dobrovoľné, tak si demokraticky vyber 😋
Hm... v podstate je tam taký malý záprdok korupčného správania. Kúpiť si voliča, aby nevolil. Potom nezazlievaj Kočnerovi, Bodorovi, Haščákovi, že si kupovali ľudí na iných pozíciach.
Nie som právnik, ale niečo mi v tom smrdí. Hoci na druhej strane ... má to aj svoje rácio. Kúpme si dezolátov skôr, ako to spraví nejaký fiškus vo svoj prospech. Korumpujme, aby sme predišli korupcii.
ja by som to zobral z ineho konca: kazdy KANDIDAT na poslanca (ci uz miestneho, parlamentneho, europskeho) alebo na primatora, prezidenta, hocijaka volena funkcia by musel povinne absolvovat IQ test, jeho vysledok by bol ako prvy udaj vedla jeho mena na kandidatnej listine...
A druhy ktory bol (to by uz frflali, ze je to protiustavne) , ze PORADIE KANDIDATOV na listine by muselo byt podla vysledku IQ poslancov. najvyssie IQ, prve poradie atd, az po najnizsie IQ najnizsie poradie na kandidatnej listine... (pri rovnosti IQ by mohla rozhodovat strana, ako ich zoradi) a som si isty, ze by vysledky volieb vyzerali uplne inak ako doteraz.
malo byt: "a druhy KROK by bol"
ja by som za ucast na volbach dal na vyber bonus tych 20-30eur alebo -2 percenta z dani.....
len tak, presne takto ospravedlňujú svoje platy politici a vysokí štátni úradníci, zaplaťte nás, lebo to spraví mafia...tak prečo to nedožičiť bežným ľuďom?
mikchalus, akákoľvek selekcia plnohodnotných občanov podľa akéhokoľvek znaku je nedemokratická, teda protiústavná...
vsetkovklude> len malý detail... "zaplaťte nás, lebo to spraví mafia" ... toto bol tuším transparent policajtov požadujúcich vyššie platy
salamoon, komplikuješ to, jednak 20€ na ruku je hmatateľných, jednak si dezolát nespočíta 2% a čo s nezamestnanými?
len tak, presne tak...
no prave to bola ta idea.... :D ze si to nespocitaju...
...a šli by voliť, ak nie vyšlo by nás to drahšie
vsetko v klude: nejde o ziadnu selekciu kua, precitaj si to este raz... testovani by boli VOLENI KANDODATI, KANDIVOVAT (AJ VOLIT) BY MOHLI VSETCI, TAKZE takze nejde o ziadnu selekciu (selekcia je vyber) len o poradie kandidatov na kandidatnej listine (prekruzkovat dopredu by sa mohol kazdy podla sucasneho modelu)
mikchalus: Taký Danko by mal také IQ kúpené, žeby ti prechádzal zrak :-) Matovič, Kolár jakbysmet. Nestačí ti, že sa kupčí s diplomami ???
.
Ináč, o tých, čo majú vysoké IQ (reálne, nie kúpené), sa vraví, že v živote nie sú na nič súci. Prilíš veľa času stratili prípravami na IQ testy :-)
len tak: testy by sa robili hromadne, pred volbami, za ucasti naozaj nezavislych (v ziadnej strane) pozorovatelov...
IQ nehovori nic o moralnosti cloveka... Fico, Kocner, Hascak a kludne podopnajte..maju relativne vysoke IQ, ale na piedestal dobrych politikov, podnikatelov by som ich nekladla
mikchalus: v principe dobra myslienka, ale IQ naozaj na ohodnotenie kandidata nestaci. bolo by tam potrebne spravit ovela komplexnejsiu analyzu schopnosti a vhodnosti na riadenie statu, pripadne inu volenu funkciu (vratane moralneho profilu).
btw, ovahovanie hlasov je sice neprechodne, ale jednoznacne spravna myslienka. a to v ziadnom pripade nepodporujem kotleby ani inych dezolatov. otazka je, akym sposobom by sa vahovalo...
váhovanie hlasov je nedemokratické, selekcia kandidátov (občanov) na základe akéhokoľvek znaku je nedemokratická. Povedzte mi, čo je na mojom návrhu zlé? Dlhé roky som o tom rozmýšľal a konzultoval (na pive) s právnikmi a prokurátormi a aj keď sa im to nepozdávalo, tak nevedeli dať právne stanovisko, prečo nie. Vyšlo by nás to lacnejšie ako napr. kotleby vo vláde jedného dňa...
vsetkovklude, nedemokraticke? definuj, co je demokraticke. ked v grecku demokracia vznikla, rozhodne nemal kazdy rovnake hlasovacie pravo :D :D
kravina je, ze hocijaky flakac, fetak alebo dezolat ma rovnake volebne pravo ako ty, co poctivo pracujes a platis dane. takisto rovnake rozhodovacie (aka volebne) pravo ma doktor vied s 30 rocnou praxou ako barsjaka socka, co ledva presla zakladkou.
demokracia, aspon ta v dnesnej podobe je somarina. v poslednych rokoch to dokazuju kazde a jedny volby a to nie len na slovensku.
demokracia vychadza z absolutne zleho az zvrateneho predpokladu, ze vacsina sa rozhodne spravne a mensina sa ma za kazdych okolnosti vacsine prisposobit. ak ti vacsina cestujucich v lietadle odhlasuje, ze lietadlo ma napikovat do zeme, lebo ich nejaky magor presvedcil ze je to pre vsetkych to prave, zvezies sa s nimi...
chybné je to preto, lebo nie každý človek má rovnakú štartovaciu pozíciu. Decká v osadách nemôžu za svojich predkov, nemali toľko šťastia a našou vinou na ich soc. statuse je, že na to prdíme a nevieme im pomôcť integrovať sa do spoločnosti.
Keď napikovalo lietadlo do svahu v Alpách lebo sa tak rozhodol kapitán, to bolo správne? Každý systém vytvorený človekom vykazuje chyby, aj AI môže chybovať...
vsetkovklude, hm, vzhladom na to, ze som vyse 20 rokov prezil v dedine s vacsinou ciganskeho obyvatelstva, o tvojom nazore na decka v osadach a nasej vine na ich stave si myslim svoje.
btw, myslis si, ze keby mali vsetci ludia rovnaku startovaciu poziciu tak vsetci dosiahnu rovnaku uroven schopnosti rozhodovania? deti v osadach ani startovacia pozicia nemaju s principom volebneho prava a demokracie nic spolocne. hodil si sem red herring.
stav, kedy napikovalo lietadlo v alpach kvoli dusevne choremu mrzakovi by sa dal pouzit ako analogia na sialeneho diktatora. diktator takisto nie je riesenie.
kazdy system vytvoreny clovekom vykazuje chyby, znamena to ze sa vobec nemame pokusat tie chyby odstranit? sucasna podoba demokracie ma zjavne a dramaticke chyby, ale my sa jej budeme drzat, lebo dogma...
@vsetkovklude: ak je moznosť voliť v slobodných voľbách ústavné a ľudské právo, tak sa ho zo zákona nemôžeš vzdať ani za 20€. Kto by tú možnosť ponúkal, tak by podľa všetkého konal protiústavne.
@Xytrolin: ale zakaz volit 1/3 obyvatelov je v poriadku.
Inac jediny ludia co by mali mat pravo volit su ludia co prispievaju do statneho rozpoctu. Ziadny ludia co zo statu len beru: statny zamestnanci, nezamestnany, dochodcovia(ak nepracuju) atd.
7.1.2021 12:21: statni zamestnanci takisto platia dane, takze do rozpoctu prispievaju. inak suhlas.
@| 7.1.2021 12:21: Prosím uviesť zdroj, kde je ten zákaz uvedený. Prídavné mená v prvom páde množného čísla mužského rodu sa píšu s mäkkým i. Zamestnanec štátu poskytuje štátu za svoju mzdu časť svojho voľného času, časť svojho života. Istá časť toho času je zdanená vo forme dane zo mzdy, a teda nemôžeš chcieť, aby štátny zamestnanec pre TEBA pracoval časť svojho života zadarmo, a Ty mu ešte aj uprieš právo voliť... To nejde.
vsetkovklude, navrh nie je zly, len mam obavu, ze mnohi (sudiac podla povahy priemerneho Slovaka/nky) by hladali cesticku ako z toho vytrieskat viac ako 20 € na ruku 😉
Vzal si mi to z jazyka (z klávesnice), akurát štátnych zamestnancov by som tam asi nezaradil.
dôchodcov by som tiež nevynímal, ak celý život pracovali, tvorili hodnoty a budovali krajinu, nemôžete ich odstaviť od volieb, len preto lebo sú už starí. Zároveň politici by sa nezaoberali dôchodcovskou agendou, lebo však to niesú ich voliči. Podobne s nezamestnanými...
Podľa Vašich návrhov potom najlepšie vychádza kreditný systém pre obyvateľstvo ako v Číne. To naozaj? To mi už začína zaváňať totalitou...
Xytrolin, na to máme Ústavný súd, aby o tom rozhodol, prípadne našiel priechodné riešenie, ak by bola spoločenská objednávka...
vsetkovklude, teraz si zase hodil slameneho panaka ako vysiteho. kreditny system a ovahovanie hlasov su uplne odlisne veci. nikto ta nemusi sledovat kolko piva si mesacne kupis v tescu, ani ci si presiel na cervenu mimo prechod na to, aby napr. zistil ci odvadzas statu alebo ake mas vzdelanie.